2010-03-17

Φορολογικό νομοσχέδιο (ποιοι γκρινιάζουν;)

Μου έκανε εντύπωση η κάλυψη του φορολογικού νομοσχεδίου (του προσχέδιου τουλάχιστον) από τα ΜΜΕ χθες. Σαν να μην τους αρέσει, αλλά να μην τολμούν να πουν πραγματικά γιατί δεν τους αρέσει...

Δεν είδαν (ή μήπως είδαν;) ότι όσοι έχουν μεγάλα έσοδα από μερίσματα μετοχών θα φορολογηθούν με 45% αντί για 20% που ήταν ως τώρα; Δεν είδαν ότι φορολογείται η εκκλησία; Δεν είδαν ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων με (αντικειμενική) αξία ως 400.000 δεν θα πληρώσουν ούτε ένα ευρώ φόρο για αυτή;

Νομίζω ότι τα είδαν. Αλλά οι μεγαλοδημοσιογράφοι και οι καναλάρχες είναι ακριβώς στις κατηγορίες που θα πληρώσουν περισσότερο.

Δεν πειράζει. Ας γκρινιάξουν. Και αυτοί, μαζί με τον Άνθιμο. Υπερασπίζονται τα συμφέροντά τους.

Ο χθεσινός Βασικός Σχολιασμός τα λέει αρκετά αναλυτικά, για αυτό και αντιγράφω εδώ όλο του το σχετικό κομμάτι:


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ- ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ -  ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ  ΒΑΡΩΝ. ΜΕΡΙΚΕΣ ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ.

1. Με την κατάθεση του προσχέδιου του νομοσχεδίου για την αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση μιας βασικής προεκλογικής της δέσμευσης για την καθιέρωση ενός απλού και δίκαιου φορολογικού πλαισίου, με ενιαίους κανόνες και χωρίς αδικαιολόγητες εξαιρέσεις που κατανέμει δίκαια τα φορολογικά βάρη. Είναι η πρώτη φορά, που κυβέρνηση στην Ελλάδα καταθέτει πρόταση για την αναδόμηση, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, του φορολογικού συστήματος, μέσα σε πέντε μήνες.
2. Πριν παραθέσουμε τα βασικότερα στοιχεία του φορολογικού νομοσχεδίου που θα παρουσιαστεί επίσημα την Πέμπτη, μερικές καθαρές κουβέντες - απαντήσεις στην παραπληροφόρηση:
-Ποιους ενοχλεί που μπαίνει επιτέλους έλεγχος στις συναλλαγές με off-shore; Ποιος ενοχλείται που οι βίλες και τα κότερα αποτελούν, επιτέλους, τεκμήρια;

-Πόσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι έχουν ατομικό εισόδημα πάνω από 40.000 ευρώ και ακίνητα, βίλες, πισίνες και κότερα που επιτέλους θα αποτελούν τεκμήρια για το εισόδημα;
-Ποιος ακριβώς ενοχλείται αν τα ατομικά εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ φορολογούνται με υψηλότερο συντελεστή;
-Ποιους πειράζει αν τα εισοδήματα από μερίσματα και διανεμόμενα κέρδη φορολογούνται ανάλογα με τα εισοδήματα από εργασία;
-Οι τιμητές της φορολογικής δικαιοσύνης γνωρίζουν ότι μόνο το 5% των φορολογούμενων δηλώνει εισόδημα πάνω από 35.000 ευρώ τον χρόνο;
-Ποιος ακριβώς ενοχλείται αν πληρώσουν περισσότερο φόρο τα ατομικά εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ ή τα οικογενειακά εισοδήματα πάνω από 80.000 ευρώ;
-Πως είναι δυνατόν κάποιοι να ισχυρίζονται ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες «μένουν φέτος στο απυρόβλητο» όταν για πρώτη φορά μετά από χρόνια αυξάνεται από τώρα το τεκμαρτό τους εισόδημα; Και πως είναι δυνατόν να λένε για οπισθοχώρηση όταν από 1/1/2011 για πρώτη φορά όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογούνται με λογιστικό προσδιορισμό των εισοδημάτων τους;
-Πως είναι δυνατό να «θάβεται» η κατάργηση του ΕΤΑΚ και να επιχειτείται η κατατρομοκράτηση των εκατομμυρίων μικρομεσαίων ιδιοκτητών, όταν όλοι γνωρίζουν ότι κανένας ιδιοκτήτης με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας κάτω από 400.000 δεν θα πληρώνει ούτε ένα ευρώ φόρο και καμία οικογενειακή περιουσία αντικειμενικής αξίας κάτω από 800.000 ευρώ δεν πρόκειται να πληρώσει φόρο; Ποιοι ενοχλούνται από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας που επιβαρύνει μόνο τις περιουσίες με αντικειμενική αξία εκατομμυρίων ευρώ;
3. Η Κυβέρνηση αυτή τολμά μια μεγάλη αναδιανομή, μία φορολογική επανάσταση.
-Τολμά να περάσει ένα φορολογικό νομοσχέδιο που επιτέλους βάζει να πληρώνουν οι έχοντες και κατέχοντες.
-Τολμά να βάλει στο στόχαστρο στα μεγάλα εισοδήματα, στις μεγάλες περιουσίες, στα προνόμια των λίγων.
-Τολμά να ελαφρύνει τα χαμηλά εισοδήματα, τους μισθωτούς και συνταξιούχους, τα συνήθη υποζύγια του φορολογικού συστήματος.
-Τολμά να λάβει ριζικά μέτρα κατά της φοροδιαφυγής.
4. Οι διατάξεις του νομοσχεδίου που αποτυπώνουν την βούληση της κυβέρνησης για φοροελάφρυνση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων και για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής είναι, μεταξύ άλλων οι εξής:

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ: ΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ 40.000 ΕΥΡΩ, ΤΟ 95% ΔΗΛΑΔΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!
1. Εισάγεται μια νέα φορολογική κλίμακα χωρίς διακρίσεις ως προς την πηγή προέλευσης των εισοδημάτων, με περισσότερα κλιμάκια για πιο δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.

Ισχύων Νόμος (μισθωτοί)
Νέος  Νόμος (όλα τα εισοδήματα)
Ύψος εισοδήματος
Συντελεστής
Ύψος  εισοδήματος
Συντελεστής
0 - 12.000
0 %
0 - 12.000
0 %
12.001 - 30.000
25%
12.001 - 16.000
18%
30.001 - 75.000
35%
16.001 - 22.000
24%
Άνω των 75.000
40%
22.001 - 26.000
26%


26.001 - 32.000
32%


32.001 - 40.000
36%


40.001 - 60.000
38%


60.001 - 100.000
40%


Άνω των 100.000
45%


Με τη νέα  κλίμακα υπάρχει μετατόπιση βάρους από τα χαμηλά και μεσαία στα υψηλά  εισοδήματα. Συγκεκριμένα, υπάρχει φοροελάφρυνση σε εισοδήματα μέχρι 40.000 ευρώ. Ενδεικτικά, εισόδημα 25.000 Ευρώ έχει μείωση φόρου 310 Ευρώ (-10%), εισόδημα 35.000 Ευρώ έχει μείωση φόρου 50 Ευρώ (-1%), ενώ εισόδημα 100.000 Ευρώ έχει αύξηση φόρου 1.350 Ευρώ (7%).
2. Εισάγονται κίνητρα για τη συλλογή αποδείξεων, καθώς μέρος του αφορολογήτου ορίου θα εξασφαλίζεται με τη συλλογή αποδείξεων από την αγορά αγαθών και υπηρεσιών. Για ατομικό εισόδημα μέχρι 6.000 ευρώ δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδείξεων δαπανών
3.Καταργούνται οι περιπτώσεις αδικαιολόγητης αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων. Οι περιπτώσεις αυτές εντάσσονται στην ενιαία κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Εξαιρούνται μόνο οι τόκοι των τραπεζικών καταθέσεων και των ελληνικών κρατικών ομολόγων για τους οποίους διατηρούνται οι ισχύουσες διατάξεις.
4. Καταργούνται οι απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος ή η φορολόγηση εισοδημάτων με ειδικούς συντελεστές. Εξαιρούνται μόνο οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, σε ορισμένες περιπτώσεις σε συνδυασμό με εισοδηματικό κριτήριο.
5. Εισάγεται από 1.1.2011 ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει βιβλίων εσόδων - εξόδων και αποδείξεων πώλησης ή παροχής υπηρεσιών για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και καταργείται κάθε ειδικός τρόπος φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών επαγγελμάτων. Ειδικότερα επιβάλλεται ο λογιστικός προσδιορισμός των εισοδημάτων των: Ταξί, Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Λεωφορείων ΚΤΕΛ, Ενοικιαζομένων Δωματίων, Κάμπινγκ, Μηχανικών - Αρχιτεκτόνων, Λιανοπωλητών, Πρακτορείων ΠΡΟΠΟ, Βενζινάδικων, Περιπτέρων κ.α. Για τη μεταβατική περίοδο των εισοδημάτων του 2010 θα υπάρξουν προσαρμογές στο τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα. Η υποχρέωση για την έκδοση αποδείξεων ισχύει σε κάθε περίπτωση και για το 2010.
6. Στα φορολογητέα εισοδήματα εντάσσονται τα μερίσματα και γενικότερα τα διανεμόμενα κέρδη που εισπράττονται από φυσικά πρόσωπα. Φορολογείται η υπεραξία από τη βραχυχρόνια αγοραπωλησία μετοχών, ενώ για τον ορισμό της φορολογητέας υπεραξίας λαμβάνονται υπόψη και οι τυχόν ζημιές.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ: ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΤΟ ΕΤΑΚ, ΜΗΔΕΝΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
1.  Το ΕΤΑΚ καταργείται. Επιβάλλεται ετήσιος φόρος κατοχής μεγάλης ακίνητης περιουσίας σε ατομικό επίπεδο με την πιο κάτω κλίμακα:

Αξία  ακίνητης περιουσίας
Φορολογικός συντελεστής
Έως 400.000
0%
400.001 - 500.000
0.1%
500.001 - 600.000
0.3%
600.001 - 700.000
0.6%
700.001 - 800.000
0.9%
800.001 και άνω
1%

Για ακίνητες περιουσίες άνω των 5.000.000 ευρώ θα ισχύει για τρία χρόνια ο συντελεστής 2%.

2. Αυξάνεται ο συντελεστής φορολόγησης ακινήτων στην ιδιοκτησία εξωχώριων εταιρειών από 3% σε 15% ετησίως και καταργείται κάθε εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής φόρου. Ταυτόχρονα προσφέρεται προθεσμία για μεταβίβαση του ακινήτου σε φυσικό πρόσωπο με ευνοϊκούς όρους.
3. Η ακίνητη περιουσία της εκκλησίας φορολογείται όπως και των άλλων ΝΠΔΔ κοινωφελούς σκοπού. Φορολογούνται με συντελεστή 20% τα έσοδα από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας και των Ιερών Μονών και φορολογούνται με συντελεστή 5% οι δωρεές ακινήτων και με 10% οι δωρεές μετρητών.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ: ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΑ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ, ΕΝΙΣΧΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
1. Διαχωρισμός των φορολογητέων κερδών σε μη διανεμόμενα και διανεμόμενα κέρδη. Η φορολογία των μη διανεμομένων κερδών μειώνεται σταδιακά από 25% σε 20%. Το 2010 ο συντελεστής φόρου μειώνεται στο 24%. Η παρακράτηση φόρου στα διανεμόμενα κέρδη (μερίσματα) γίνεται σε επίπεδο νομικού προσώπου. Λαμβάνεται πρόνοια ώστε η συνολική φορολογική επιβάρυνση να μη ξεπερνά τη φορολογική επιβάρυνση για εισοδήματα από μισθωτή εργασία.
2. Προβλέπεται η επέκταση ΦΠΑ σε οικονομικές δραστηριότητες που σήμερα δεν καλύπτονται ή απαλλάσσονται και δεν προβλέπονται για αυτές εξαιρέσεις από την Οδηγία της ΕΕ για το ΦΠΑ.
3. Κατάργηση χαριστικών φοροαπαλλαγών στις επιχειρήσεις. Φορολόγηση 90% των bonus στις τράπεζες και στις χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ: ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
1. Από 1/1/2011 όλες οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων κάθε κατηγορίας όπως και όλες οι αμοιβές μισθοδοσίας πραγματοποιούνται υποχρεωτικά μέσω τραπεζικών επαγγελματικών λογαριασμών. Με υπουργική απόφαση καθορίζεται το ύψος των συναλλαγών που υποχρεωτικά υπόκεινται σε αυτή τη ρύθμιση. Οι Τράπεζες όπου τηρούνται οι επαγγελματικοί λογαριασμοί των επιχειρήσεων υποχρεούνται να παρέχουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ενημέρωση για τις πραγματοποιούμενες συναλλαγές.
2. Τακτική εφαρμογή ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου διασταύρωσης στοιχείων με βάση ετήσιο πρόγραμμα για τακτικούς περιοδικούς ελέγχους και όχι σε ad hoc βάση όπως είναι σήμερα. Στους ελέγχους περιλαμβάνονται και έλεγχοι που γίνονται για πρώτη φορά, όπως η διασταύρωση στοιχείων τραπεζικών λογαριασμών που λαμβάνουμε από άλλες χώρες στο πλαίσιο των διεθνών συμβάσεων ανταλλαγής τραπεζικών πληροφοριών.
3. Από 1/1/2011 δεν θα θεωρείται νόμιμη κάθε συναλλαγή μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων ή μεταξύ επιχειρήσεων, αξίας μεγαλύτερης των 1.500 ευρώ εάν αυτή γίνεται με μετρητά. Οι συναλλαγές αυτές θα γίνονται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες ή δίγραμμες επιταγές, ή ηλεκτρονικές διαβιβάσεις μέσω Τραπεζών.
4. Ταμειακές μηχανές παντού. Όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες οφείλουν να εκδίδουν αποδείξεις μέσω πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών. Στο κανόνα αυτό υπάγονται, χωρίς εξαιρέσεις, και τα πρατήρια καυσίμων, τα περίπτερα, τα ταξί, οι πωλητές των λαϊκών αγορών κλπ.
5. Κίνητρα για αποκάλυψη διαφθοράς και φοροδιαφυγής. Υιοθέτηση φορολογικής αμνηστίας για άτομα ή επιχειρήσεις που βοηθούν στην αποκάλυψη διεφθαρμένων δημοσίων λειτουργών. Αμοιβή όποιου οδηγεί σε σύλληψη για δωροδοκία που αφορά λαθρεμπορία ή φοροδιαφυγή.
6. Κατάσχεση για χρέη προς το δημόσιο. Υιοθέτηση δραστικών μεθόδων συλλογής των ανείσπρακτων οφειλών, όπως η κατάσχεση περιουσιών για όσους έχουν την ικανότητα αποπληρωμής.
7. Αναδιοργάνωση Φορολογικών Υπηρεσιών, με δημιουργία εξειδικευμένης υπηρεσίας η οποία θα ελέγχει τους ιδιώτες με μεγάλα εισοδήματα (επώνυμη φοροδιαφυγή) αξιοποιώντας στοιχεία και πληροφορίες που συλλέγονται από φορείς όπως συμβολαιογράφοι, τράπεζες, χρηματιστήριο, μεσίτες, φορολογικές αρχές άλλων χωρών κ.λπ. Εξειδικευμένη υπηρεσία με αποστολή τη διερεύνηση, τη μεθοδολογία και τον εντοπισμό φοροδιαφυγής τομέων του παραεμπορίου καθώς και την αντιμετώπισή του σε συνεργασία με άλλους φορείς (αστυνομία, δημοτική αστυνομία κ.λ.π). Δημιουργία κεντρικού τηλεφωνικού κέντρου (call-center) για άμεση υπενθύμιση (με τη λήξη του χρέους) των οικονομικών υποχρεώσεων των πολιτών.

ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ  ΚΙΝΗΤΡΑ  ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
1. Ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας. Θεσπίζεται 3ετές αφορολόγητο για δημιουργία και λειτουργία νέων επιχειρήσεων από άτομα έως 35 ετών.
2. Περιβαλλοντικά κίνητρα. Θεσπίζονται νέα κίνητρα με στόχο την περιβαλλοντική προστασία όπως φορολογικά κίνητρα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων και για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των επιχειρήσεων. Επιπλέον, δίνονται κίνητρα και ελαφρύνσεις για την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος με ελαφρύνσεις για τη διατήρηση αδόμητης γης που είναι εντός σχεδίου σε πυκνοδομημένες περιοχές και για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.
3. Κίνητρα για την έρευνα. Αύξηση εκπτώσεων στα φορολογητέα κέρδη για επιχειρήσεις που πραγματοποιούν δαπάνες σε τεχνολογική καινοτομία όπως ορίζονται σε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
4.Φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις και διατήρηση θέσεων εργασίας. Με το νομοσχέδιο εισάγονται φοροαπαλλαγές για τη διατήρηση θέσεων εργασίας σε επιχειρήσεις με μείωση του κύκλου εργασιών

7 σχόλια:

Vasviz είπε...

"Αυξάνεται ο συντελεστής φορολόγησης ακινήτων στην ιδιοκτησία εξωχώριων εταιρειών από 3% σε 15% ετησίως και καταργείται κάθε εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής φόρου. Ταυτόχρονα προσφέρεται προθεσμία για μεταβίβαση του ακινήτου σε φυσικό πρόσωπο με ευνοϊκούς όρους."

Μπαίνω στον πειρασμό να σχολιάσω: ας πάρουμε και μόνο την ανωτέρω φράση. Αν δει κάποιος τη νομοθεσία για το 3%, αυτός ο φόρος (τώρα 15%!!!!!!!) μπαίνει ΣΕ ΚΑΘΕ εταιρεία που έχει ακίνητο στην Ελλάδα. Από κει και πέρα υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις που έχουν ως σκοπό να περιορίσουν τελικά την επιβολή του φόρου σε εκείνους που κρύβουν περιουσία πίσω από offshore εταιρείες, με τρόπο όμως που μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί με τα ξερά να καίγονται και τα χλωρά. Όταν βγαίνεις επί 2 μήνες και διατυμπανίζεις ότι θα καταργήσεις όλες τις εξαιρέσεις είτε εννοείς ότι όλες οι εταιρείες στην Ελλάδα θα πληρώνουν 15% για τα ακίνητά τους (προφανώς όχι), είτε απλώς διαχειρίζεσαι ένα σοβαρό θέμα με όρους λαικισμού και προχειρότητας ή απλής άγνοιας.
Πολύ ωραία ιδέα να μαζέψεις φόρους από αυτούς που έχουνε, αλλά κάτι πρέπει να κάνεις και για να τους κρατήσεις στην Ελλάδα πριν τους φορολογήσεις....

vrypan είπε...

@vasviz: φαντάζομαι ότι οι εταιρείες που έχουν ακίνητη περιουσία εκατομμυρίων ευρώ και να μεταφέρουν τα περιουσιακά τους στοιχεία σε εγχώριες ή εξωχώριες εταιρείες ανάλογα με το συμφέρον τους έχουν και τους σχετικούς σύμβουλους, φοροτεχνικούς κ.λ. ώστε να ενημερώνονται πιο ουσιαστικά για αυτά που τις αφορούν και να μην μένουν στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

Αν μάλιστα, όπως λες, τελικά ο νόμος έχει τις απαραίτητες εξαιρέσεις "που έχουν ως σκοπό να περιορίσουν τελικά την επιβολή του φόρου σε εκείνους που κρύβουν περιουσία πίσω από offshore εταιρείες", νομίζω ότι είναι σε πολύ καλό δρόμο.

Μαζί με τα χλωρά καίγονται και τα ξερά; Από την πλευρά του άνεργου που πληρώνει επιπλέον ΦΠΑ, τα χλωρά και τα ξερά είναι άλλα... Και αυτός αναγκάστηκε να επιβαρυνθεί επιπλέον για να μπορούν οι επιχειρήσεις να συνεχίσουν να λειτουργούν και να μην καταρρεύσουν από το βάρος δυσβάσταχτων επιτοκίων.

Εκπαδευτικός ΜΕ είπε...

Λοιπόν να σου πω από την δικιά μου μεριά,
Είμαι εκπαιδευτικός μέσης εκπαίδευσης αυτοί που κατά τον ΓΑΠ πάιρνουμε λίγα χρήματα και θα μας τα αυξήσει.
Λοιπόν μικτά επαίρνα 20.000 ευρώ. Μείον ο φόρος 25%*20000=2000 ευρώ αρα στην τσέπη μου 18.000 ευρώ ή 1285 ευρώ το μήνα (18000/14).
Σπίτια, ακίνητα δεν έχω ένα αυτοκίνητο 1400 κε 7ετίας.

Σύμφωνα με την νέα φορολογία θα έχω μισθό:
20000-1500(λόγω των μειώσεων σε επιδομ δώρα άδειες) = 18500 ευρώ.
Αυτά τα 18500 ευρώ τα φορολογεί με 1200 ευρώ (12000*0%+4000*18%+2000*24%=1200 ευρώ φόρος
Επίσης λόγω αύξησης της βενζίνης 600 ευρώ το χρόνο (15000 χλμ).
Επίσης λόγω της αύξησης ΦΠΑ άλλα 200 ευρώ αυξηση φόρου.
Αρα επιπρόσθετος φόρος 1200+200+600=2000 ευρώ.

Αρα 18500-2000=16500 καθαρός μισθός.

Αρα συγκρίνοντας τους δύο μισθούς (18000/16500)-1=0.09 ή 9% μέιωση αποδοχών.

Αρα ένας μη έχων μη κατέχων έχει μείωση 9% του βιοτικού επιπέδου του. Αν προσθέσω και τον πληθωρισμό που είναι στο 2% έχω απώλειες 11%.
Είμαι εκπαιδευτικός έγγαμος, με μαστερ και 13 χρόνια προυπηρεσία στο σχολείο επίσης είχα και 6 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα αλλά αυτά δεν πιάνονται μισθολογικά (συνολικά εργάζομαι 19χρόνια).

Τώρα αν η μείωση 11% είναι δίκαιη πολιτική, και τα 1180 ευρώ αξιοπρεπής μισθός για κάποιο υπάλληλο αντίστοιχων προσοντων αυτό το αφήνω στην κρίση σου.

vrypan είπε...

Μπλέκεις τα έκτακτα μέτρα με το φορολογικό, αλλά καλά κάνεις, στο κάτω-κάτω όλα μαζί συνθέτουν την πολιτική.

Εγώ δεν είπα ότι δεν είναι σκληρά τα μέτρα. Αυτό που είπα, είναι ότι είναι το πιο δίκαιο φορολογικό νομοσχέδιο που έχουμε δει στην χώρα μας. Λέω ότι δεν θα πληρώσεις μόνο εσύ και εγώ, αλλά και όσοι βγάζουν εκατοντάδες χιλιάδες τον χρόνο.

Λέω π.χ. ότι αυτός που έβγαζε μέχρι τώρα μερικές εκατοντάδες χιλιάδες από μερίσματα φορολογούνταν με 25%, τώρα θα φορολογηθεί με 45%.

ο φόρος 25% ("Μείον ο φόρος 25%*20000=2000 ευρώ") από που προκύπτει;

Εκπαδευτικός ΜΕ είπε...

Συγκρίνω το υπαρχων καθεστώς με το νέο.
25% ήταν η φορολογία για πάνω από 12000 ευρώ.
Αρα (20.000-12.000 αφορολογητο)*25%=2000 φόρος (το έκανα απευθείας και δεν ανέφερα αφορολογητο).

Ελαβα υπόψη τους πίνακες που παρέθεσες.

Τώρα έχει σπάσει σε περισσότερες ζώνες. Σαφώς είναι καλύτερος ο τρόπος φορολόγησης αν δεν υπήρχε η έμμεση φορολογία που δυστυχώς είναι άδικη. Αρα κάνουμε ένα "δικαιότερο" σύστημα άμεσης φορολογίας και ταυτόχρονα ένα "άδικο" σύστημα έμμεσης φορολογίας και καταλήγουμε πάλι στα ίδια.
Τι να πω,,,,,, μιζέρια απαισιοδοξία και απογοήτευση και το τούνελ δεν φαίνεται να έχει φως.

vasviz είπε...

Μα δεν μπορούν να ενημερωθούν αν επί μήνες δεν ανακοινώνεται τίποτα πιο συγκεκριμένο....
όσο για τον άνεργο, τα χλωρά δεν είναι άλλα, γιατί απο τα χλωρά ελπίζει να βρει δουλειά....

karpidis είπε...

Ωραία Παναγιώτη δέχομαι το καλοπροαίρετο του νομοσχεδίου και δεν ήρθε να επιβαρύνει επιπλέον πέρα από τα έκτακτα μέτρα του υπολοίπους. Το πρόβλημα στα νομοσχέδια για να είναι δίκαια είναι αν τελικά θα εισπραχτούν οι φόροι. Και πως το εξασφαλίζεις τελικά. Αυτό περιμένω να το δω αλλά με τόσες εξαιρέσεις φοβάμαι πως δεν θα πάρει τίποτα. Όπως επίσης δεν είδα να γίνεται τίποτα για τα 30δις ανείσπρακτους φόρους.