2008-09-25

πληροφορική στην εκπαίδευση (γράμμα από ένα καθηγητή)

Αναδημοσιεύω εδώ το email που μου έστειλε ένας γνωστός μου, καθηγητής πληροφορικής.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τους όρους (όπως εγώ) ΕΠΑΛ=Επαγγελματικά Λύκεια, ΕΠΑΣ=Επαγγελματικές Σχολές, ΣΕΚ=Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτηση, πληροφορικάριοι=απόφοιτοι τμήματος πληροφορικής ΑΕΙ.

Ρε συ το'χεις πάρει χαμπάρι ότι γίνεται χαμός;

Οι πληροφορικάριοι, δεν μπορούν πια να διδάξουν Πληροφορική σε συγκεκριμένα σχολεία (ΕΠΑΣ που ιδρύθηκαν τώρα) ακόμα και ως δεύτερη ανάθεση (δηλαδή αν δεν υπάρχει ξέρω 'γω οικονομολόγος). Μιλάω για ΓΕΝΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: Word, Excel κλπ όχι τίποτα ειδικευμένα που άπτονται πχ άλλων γνώσεων.

Οι πληροφορικάριοι ανάλογα σε ποιο σχολείο είναι έχουν διαφορετικούς περιορισμούς. Στο Ενιαίο Λύκειο αυτός που τρέχει το εργαστήριο έχει απαλλαγή 3 ώρες, στο ΕΠΑΛ 3, στο ΣΕΚ από καμία έως 3, στο ΕΠΑΣ δεν δικαιούται.

Οι μαθητές μπαίνουν σε δίπλα πόρτες και κάνουν εργαστήρια πληροφορικής. Αν η μια πόρτα είναι ιδιοκτησίας ΣΕΚ, μπαίνουν 15 μαθητές 1 καθηγητής και μετά δεύτερος καθηγητής αν ξεπεραστεί ο αριθμός. Αν είναι ιδιοκτησίας ΕΠΑΛ λένε 12, πιέζουν για 17, ατύπως μπαίνουν 25.

Χωρίζουν τους μαθητές (40) μιας τάξης σε 25 στο ένα τμήμα και 15 στο άλλο για "λογιστικούς" λόγους, ώστε να μην μπει άλλος καθηγητής, γιατί το 20 και 20 δημιουργεί ανάγκη για δυο καθηγητές ανά τμήμα, ενώ το 20-15 συνολικά για 3. Προτείνουν το μάθημα ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Η/Υ 3 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ ΣΕ 1η ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΑΛ να γίνεται διαφορετικά από πέρσι, πρόπερσι, ή από το αναλυτικό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Να γίνεται ώστε να χαρακτηριστεί θεωρητικό γιατί το ΕΠΑΛ λέει δεν έχει εργαστηριακά μαθήματα (έχει εργαστήρια παρόλα αυτά) και να διδάσκεται σε ΤΑΞΗ 3 ΩΡΕΣ EXCEL ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ή αν μπούμε σε εργαστήριο, με δική μας ευθύνη, με 25 παιδιά, σαν να ήταν θεωρία κλπ...

Ενώ ο πληροφορικάριος είναι επιστήμονας και κάνει Γυμνάσιο, Ενιαίο, Τεχνικό (ΕΠΑΛ), ΣΕΚ, ΙΕΚ, ΑΕΙ, ΤΕΙ κλπ γίνεται μια προσπάθεια να χαρακτηριστεί ως τεχνικός που τους μαθαίνει ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ. Αυτό γιατί έχουν ήδη περάσει το δικαίωμα να διδάσκουν τα μαθήματα άλλοι άνθρωποι που θα προσκομίσουν ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ρε στο Θεό σου, πχ από ένα ΔΗΜΟ, ένα ΙΕΚ, ένα ECDL, μια επιμόρφωση, λες και τα Μαθηματικά, Νομική, Ιατρική, Φυσική κλπ είναι κάτι που επειδή σε πιστοποιεί ο καθένας ότι παρακολούθησες κάτι, αποκτάς Πτυχίο, δυνατότητα διορισμού και υπερβαίνεις την όποια κατηγοριοποίηση (Θεολόγος με πιστοποίηση = διδάσκει το ίδιο πχ Δίκτυα Δεδομένων κλπ αφού σιγά μωρέ, δεξιότητες είναι, τις έχει και αυτός)

Ρε ψάξτε το, γίνεται χαμός.

Ενδεικτικά, ο σύλλογος πληροφορικάριων έχει στείλει σε βουλευτές, υπουργούς, πρωθυπουργό κλπ :
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank24_9_08_915.php

2 σχόλια:

foveros είπε...

Tis trelis kai ekei e?
.

Γιώργος Ασημακόπουλος είπε...

Η ιστορία με μη πληροφορικούς που διδάσκουν πληροφορική δυστυχώς συνεχίστηκε επί ΓΑΠ στο υπουργείο Παιδείας. Αποτέλεσμα είναι μη πληροφορικοί να πιέζουν για πιο εύκολη ύλη (δηλαδή μόνο word!) ώστε να μπορούν να διδάξουν.

Μεγάλη ιστορία, πολλές στρεβλώσεις. Η πληροφορικη είναι επιστήμη και όχι δεξιότητα. Αυτή τη βασική αρχή το ελληνικό κράτος -μαζί με το ΤΕΕ- αρνείται να την δεχτεί.

Μόνη λύση στον χώρο μας είναι η δημιουργία του Εθνικού Επιμελητηρίου Πληροφορικής που προτείνει η ΕΠΕ (Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας, www.epe.org.gr).

ΥΓ: Παναγιώτη, το σωστό είναι *πληροφορικός* και όχι πληροφορικάριος. Μας κούαρασε πολύ μέχρι να βρούμε τον όρο:)