2008-08-18

το κόστος της διαφθοράς και του κουκουλώματος (για μία ακόμη φορά)

Έχω γράψει αρκετές φορές ότι η διαφθορά κοστίζει και δεν είναι ένα απλό θέμα "μεταξύ λίγων".

Πέρα από τα "δομικά" προβλήματα που δημιουργεί η διαφθορά, όπως το ότι κάνει την Ελλάδα ένα περιβάλλον αφιλόξενο για επιχειρηματική δραστηριότητα, ότι ο πολίτης δεν αισθάνεται σίγουρος ότι θα δικαιωθεί όταν αδικείται κ.λ., η διαφθορά επηρρεάζει άμεσα την καθημερινότητά μας. Άλλες φορές το κόστος είναι χρόνος και ταλαιπωρία και άλλες οικονομικό.

Οι πιο τυχεροί από εμάς πήγαμε αυτές τις μέρες διακοπές, αρκετοί πήγαμε στον προορισμό μας με πλοίο. Φαντάζομαι ότι από κανένα δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι οι τιμές των εισιτηρίων προσεγγίζουν σε πολλές περιπτώσεις τιμές αεροπλάνου! Πράγμα πολύ περίεργο αφού από την μία και τα αεροπλάνα καίνε καύσιμα (η συνηθισμένη δικαιολογία-καραμέλα για όλες τις αυξήσεις τον τελευταίο χρόνο) και από την άλλη, θεωρητικά οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι ένας πολύ πιο ανταγωνιστικός κλάδος, με περισσότερες εταιρείες να ανταγωνίζονται, άρα τα περιθώρια κέρδους θα έπρεπε να είναι πιο συμπιεσμένα.

Το "παράδοξο" δεν μπορεί να μην σχετίζεται με τις επώνυμες καταγγελίες για χρηματισμό του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αρ. Παυλίδη. Πάντα είμαι προσεκτικός και σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να προκαταλάβω την δικαιοσύνη. Βλέπω όμως τα γεγονότα (περισσότερες λεπτομέρειες εδώ, από όπου είναι και η φωτογραφία):

- ένας επιχειρηματίας καταγγέλλει επώνυμα ότι ο Υπουργός, μέσω συνεργάτη του, του ζητούσε μίζα.
- επί 14 μήνες η υπόθεση έχει "παγώσει".
- αν και ο εισαγγελέας έχει ζητήσει από την Βουλή την άρση της βουλευτικής ασυλίας του κ. Παυλίδη, το αίτημά του κάπου... "χάθηκε" (εκτός και αν πιστεύει κανείς ότι ανακοινώθηκε η υπόθεση στην Βουλή και ΟΛΑ τα κόμματα της αντιπολίτευσης αποφάσισαν ότι δεν έχει κανένα ενδιαφέρον)
- ο δήμαρχος Τήλου έχει ενημερώσει το γραφείο του Πρωθυπουργού για "εγκληματική μεροληπτικότητα" για τον τρόπο που μοιράζονται τα κονδύλια των άγονων γραμμών από το 2005, αλλά οι καταγγελίες του έχουν αγνοηθεί.

Δεν ξέρω ποιος τα παίρνει, αν τα παίρνει, πώς τα παίρνει.

Αλλά βλέπω ότι υπάρχει ένα κλίμα διαφθοράς και αδιαφάνειας. Ένα κλίμα συγκάλυψης, κουκουλώματος και σιωπής. Ακόμη και αν δεν υπάρχει χρηματισμός, η στάση του Υπουργού, αλλά και του Πρωθυπουργικού γραφείου, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να ευδοκιμήσει η διαφθορά: αδιαφάνεια, υποθέσεις που εκκρεμούν επί μήνες, φήμες για χρηματισμό πολιτικών στελεχών που έχουν αξιώματα στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Σίγουρα κάποιοι φοβούνται και κάποιοι εκβιάζουν.

Είναι μετά παράδοξο το ότι η αγορά της ακτοπλοΐας δεν είναι ανταγωνιστική;

Δεν υπάρχουν σχόλια: