2010-05-06

3 συνάνθρωποί μας δολοφονήθηκαν χθες

Αν δεν μπορείς να βγεις από τα δικά σου προβλήματα και (να προσπαθήσεις) να μπεις στην τραγική θέση αυτού που μαθαίνει ότι ο δικός του άνθρωπος δολοφονήθηκε, αν ένα τέτοιο γεγονός δεν σε γεμίζει θλίψη, γιατί να σε ακούσω;

Θα ακούσω μόνο τις φωνές που ανεξάρτητα από ιδεολογίες ή κομματικές τοποθετήσεις, βάζουν την ζωή του συνανθρώπου τους πάνω από όλα. Υπάρχουν. Μία πρόχειρη σταχυολόγηση:

- Την ώρα του φονικού
- Επαναστάτες και θύματα
- #imfgr
- Μανδραβέλης: "Πρέπει να αναστοχαστούμε"
- Ρε αριστεροκεντροδεξιοφασιστοχάπατα…
- Δεν αντέχουμε κι άλλες παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων
- Η αλητεία της επαναστατικής παραφιλολογίας
- Δεν θα με πείσετε ποτέ...
- 5/5 – έξω
- Πως να κρυφτείς απ’ τα παιδιά;

Θέλω να προσθέσω μόνο ένα σχόλιο: όποιος θεωρεί την πυρπόληση κτιρίων στο περιθώριο μίας διαδήλωσης κάτι σαν φυσικό φαινόμενο και επικεντρώνει την συζήτηση σε όλα τα άλλα (με άλλα λόγια, "αυτά συμβαίνουν, το θέμα είναι τί έκαναν σε μέρα απεργίας εκεί; είχε πυρασφάλεια το κτίριο; γιατί απέτρεψαν τους εργαζόμενους να φύγουν νωρίτερα όταν το ζήτησαν;"), δίνει, κατά την γνώμη μου, πολιτικό άλλοθι στους εμπρηστές.

Όπως και όποιος χρειάζεται "να μάθει πρώτα λεπτομέρειες" ή διακρίνει περιπτώσεις πριν καταδικάσει ως εγκληματίες αυτούς που πετάνε μολότοφ. Όπως και όποιος στέκεται στο γεγονός ότι οι νεκροί, μεταξύ τους μία έγκυος, ήταν εργαζόμενοι, λες και θα είχε διαφορά αν ήταν ήταν άνεργοι, φοιτητές, έμποροι, επιχειρηματίες, συνταξιούχοι, αστυνομικοί ή πελάτες.

Κλείνω με το σχόλιο του Γιώργου στο twitter:

Ήρθε νομίζω η ώρα να υπερβούμε φωνάσκουσες μειοψηφίες & συλλογικές ενοχές, η λογική & ο ρεαλισμός αρκούν για το παρόν & το μέλλον.less than a minute ago via Twitterrific

7 σχόλια:

Oratios είπε...

ναι αλλα θα πρεπει να αλλαξουμε θεσεις εγω και εσυ ετσι και εγω δεν θα χρειαζετε να φωναζω!
Μηπως αυτο ειναι προβλημα? Μηπως δεν ειμαστε ισοι τελικα? Μηπως εγω πειναω και θα πρεπει να τραφω με τις κουλουριαρικες αναφορες σου.
Ελα εδω που ειμαι εγω να καταλαβεις πως ειναι ο κοσμος.
Και τι κανεις εσυ δηλαδη δεν χρησιμοποιεις τους νεκρους για να περασεις πολιτικη αποψη? κανω λαθος?
Τελος αφηστε τους νεκρους ησυχους οι μονοι που πραγματικα πονανε ειναι οι οικογενειές τους!

vrypan είπε...

Έχεις κάθε δικαίωμα να φωνάζεις. Δεν νομίζω ότι θα κάψεις ανθρώπους όμως.

Ναι, το συγκεκριμένο post έχει πολιτική άποψη: δεν δικαιολογώ την βία. Το έχω γράψει πολλές φορές. Δεν είναι μία άποψη που εκφράζω τώρα. Μπορείς να δεις τί έγραφα και παλιότερα, από πολύ διαφορετική θέση: http://rec-on.blogspot.com/2008/12/blog-post_6522.html

Το "έλα εδώ να δεις", μπορεί να έχει μία βάση. Αλλά, φίλε μου, δεν μεγάλωσα σε κάποια γυάλα. Στην κοινωνία μεγάλωσα, δουλεύω από σχετικά μικρή ηλικία, μερικές φορές σε δουλειές που άλλοι περιφρονούν και νομίζω ότι έχω μία καλή εικόνα του τί γίνεται γύρω μου. Και τα μέτρα με αγγίζουν το ίδιο με πολλούς άλλους. Ίσως εσένα να σε αγγίζουν περισσότερο -δεν το γνωρίζω και δεν έχω λόγο να το αμφισβητήσω. Αλλά μην θεωρείς ότι ζω κάπου αλλού.

Δεν μπορώ να πω ότι γνωρίζω τον πόνο των οικογενειών των θυμάτων. Και εύχομαι να μην μπορέσω ποτέ.

Αισθάνομαι όμως και εγώ υπεύθυνος σε ένα βαθμό. Υπεύθυνος ως πολίτης αυτής της χώρας, αλλά και ως εργαζόμενος σε μία θέση που επηρεάζω λίγο περισσότερο. Η σκέψη ότι ίσως θα μπορούσα να είχα κάνει κάτι καλύτερα χθες, προχθές, πριν από 1, 2, 10 χρόνια για να μην θρηνούμε νεκρούς, είναι ένα μεγάλο βάρος -σε παρακαλώ, μην το αμφισβητείς.

anagnostis είπε...

τοσο καιρο φωναζατε για να μην μπορει να παρει κανενα μετρο εκτος απο εσας και τωρα ξεπουλατε και την δηθεν ιδεολογια σας, για τις λιγο αμοιβομενες θεσεις στο ΔΣ του ΟΠΑΠ κλπ.
Φερτε τα 80 εκατομυρια απο τα υποβρυχια και τα λεμε μετα.

Δημητρης Χ. είπε...

Φίλε μου μπορείς να μου απαντησεις σε μία ερωτηση, και μετά συζητώ ότι θέλεις. Έγινες υπάλληλος της Βουλής; Ναι ή όχι.

Αν δεν απαντήσεις σημαιίνει ότι έγινες.

Και για να μην το ρίξουμε στην τρελή, "αναπλήρωσε" ή όχι σήμερα ο Πετσάλνικος τους "κομένους" 15ο και 16ο μισθό στους υπαλλήλους της Βουλής υπο μορφή επιδομάτων;

Μην πιάσεις μετά το παραμυθάκι για λάσπες και σπήλωση. Σε ρωτάω εδώ, ευθέως και δημόσια.
Ναι ή όχι;

vrypan είπε...

Αν θες να ρωτάς "ευθέως και δημόσια", να έχεις την αξιοπρέπεια και το θάρρος να βάζεις το ονοματεπώνυμό σου. Ο τρόπος που ρωτάς τώρα είναι "κρυμμένος εγώ, δημόσια εσύ".

Σχετικά με αυτό που ρώτησες: Όχι ακριβώς, αλλά για χάρη της συζήτησης, ας πούμε ότι είμαι "υπάλληλος της Βουλής".

Δεν ξέρω τί ακριβώς ανακοίνωσε ο Πετσάλνικος. Εγώ πάντως δεν θα το λάβω το επίδομα, με οποιαδήποτε μορφή.

Να συνεχίσουμε στην ουσία;

Δημήτρης Χατζηνικολάου είπε...

Θα μπορούσα να σου απαντήσω ότι η ανωνυμία είναι η ελευθερία στο internet, αλλά το παιχνιδάκι σου του θιγμένου, δεν θα το παιξω. Δημητρης Χατζηνικολάου λοιπόν το όνομα μου, θέλεις και αριθμό ταυτότητας; Θα βάλεις και το αφεντικό σου να με δείρει;
Πάμε τώρα στην ουσία.

Πως διόριστηκες; Με ποια διαφάνεια; Με τι προσόντα; Οι εφημερίδες έγραψαν ότι εισαι απόφοιτος Λυκείου. Είναι αλήθεια ή ψέμματα; Με ποιά προκήρυξη του ΑΣΕΠ διορίστηκες στη Βουλή; Δηλαδή ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ. Εγώ έχω καταθέσει 9 φορές τα χαρτιά μου στον ΑΣΕΠ και όχι βέβαια για να διοριστώ στη Βουλή.

Και πως τολμάς να μιλάς για τις απαραίτητες και δίκαιες θυσίες των συνταξιούχων των 700 ευρώ, όταν εσείς άθλιοι τσάτσοι, παίρνετε 16 μισθούς; Όταν ενώ περικόπτεται η 13η και η 14η σύνταξη της συνταξιούχου βιομηχανικής εργάτριας των 740 ευρω, εσείς διατηρείτε τους 16 τεράστιους μισθούς της λαμογιάς;

Πως τολμάς να μιλάς εσύ για ευαισθησία; Πως τολμάς να μιλάς εσύ για εργαζόμενους; Εγώ έχω τελειώσει το Μετσόβιο και έχω MBA, και στα 33 μου χρόνια με δεκάωρα και δωδεκάωρα εργασίας, χωρίς κανείς να μου πληρώνει υπερωρίες και με μισθό που δεν φτάνει ούτε τα 1300 ευρώ ζω με την μητερα μου με την πετσοκομένη συνταξη. Κατάλαβες τωρα ευαίσθητε ποια ειναι η ουσία; Τουλάχιστον κόψτε το παραμύθι της ευαισθησίας λαμόγια.

Εμένα αυτοί οι άνθρωποι, όπως και χιλιάδες άλλοι ήταν συνάδελφοι μου, εσένα τι σου ήταν ρε τσατσόνι; Δεν ντρέπεσαι ρε “Ειδικέ Συνεργάτη στο Γραφείο Κοινωνικού Διαλόγου & Επικοινωνίας, στο Πολιτικό Γραφείο του Πρωθυπουργού” να βγάζεις τις τριπλομισθίες σου πουλώντας ψευτοδάκρυα για νεκρούς εργαζόμενους;
Δούλεψε ρε πρώτα, σταμάτα να τρως απο τον δικό μου ιδρώτα, απο τους δικούς μου φόρους, σταμάτα να μας τρως το μεδούλι και μετά κλάψε.

vrypan είπε...

Δημήτρη,

Στα 33 μου δεν είχα καταθέσει καμία φορά τα χαρτιά μου στο ΑΣΕΠ. Είχα είδη αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας σε διάφορες δουλειές και τα 10ώρα και τα 12ωρα ήταν συνηθισμένη καθημερινότητα, όπως και τώρα (μερικές φορές και 24ωρα και 48ωρα). Δεν ζούσα με τους γονείς μου και ο μισθός μου ήταν καλύτερος από τον μισθό που παίρνω τώρα. Είχα μία σημαντική θέση σε μία μεγάλη εταιρεία. Μόνος μου είχα πετύχει σε ό,τι είχα πετύχει και μόνος μου είχα αποτύχει σε ό,τι είχα αποτύχει -δεν τα βρήκα κάτι έτοιμο.

Ίσως παίζει ρόλο και η τύχη σε αυτά, για αυτό δεν τα θεωρώ πολύ καλό μέτρο για να κρίνω ανθρώπους.

Αυτό που δεν είναι θέμα τύχης, είναι αν γίνομαι χυδαίος με ανθρώπους που δεν γνωρίζω καν. Όπως και το ότι δεν θεωρώ το MBA προαπαιτούμενο για να αισθανθεί κάποιος πόνο για τον θάνατο 3 ανθρώπων.