2010-01-11

για το δημοσίευμα της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα" που αναφέρεται στο πρόσωπό μου.

(το ξέρω ότι κουράζω τους αναγνώστες του blog με τα ίδια και τα ίδια, αλλά έχω αποφασίσει να μην αφήνω αναπάντητα παρόμοια δημοσιεύματα)

Διάβασα με προσοχή το ολοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας "Πρώτο Θέμα" που αναφέρεται στο πρόσωπό μου (φύλλο της Κυριακής 10.1.2010, σελίδα 23). Το άρθρο είναι γεμάτο ανακρίβειες οι οποίες πλήττουν την προσωπικότητά μου -εκούσια ή ακούσια, δεν το γνωρίζω.


Επισημαίνω παρακάτω τις κυριότερες:

1. Ο υπότιτλος του άρθρου, αναφέρει με μεγάλη γραμματοσειρά: "Ο 36χρονος blogger που φωτογραφίζεται στα πρότυπα του Δον Κορλεόνε στον «Godfather» [...]". Το άρθρο συνοδεύεται από φωτομοντάζ σε μεγάλη διάσταση που με παρουσιάζει ως "Νονό". Και η ανακρίβεια "στοιχειοθετείται" στο τέλος του άρθρου: "[...] ο ίδιος έχει μετατρέψει μια φωτογραφία του σε καρικατούρα του Δον Κορλεόνε, γνωστού κι ως «Νονού», τοποθετώντας τη λέξη «podfather»".

Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο φωτομοντάζ έχει δημιουργηθεί από χρήστη στο ineternet για να συνοδέψει αρνητικό για το πρόσωπό μου post. Το άρθρο του "Πρώτου Θέματος", ισχυρίζεται ότι η παρουσίαση αυτή με εκφράζει και ότι έχει γίνει από εμένα, γεγονός που είναι ανακριβές, με προσβάλλει και διστρεβλώνει την προσωπικότητά μου.

Είναι επίσης προφανές, ότι αν η λέξη "podfather" μπορεί να έχει κάποια σημειολογία, συχνά χιουμοριστική, μεταξύ των λίγων ανθρώπων που ασχολούνται με το podcasting, στο ευρύτερο κοινό στο οποίο απευθύνεται η εφημερίδα, η συγκεκριμένη παρουσίαση του θέματος έχει αρνητικά συμφραζόμενα.

2. Το άρθρο αναφέρεται στο βιογραφικό μου με τρόπο απαξιωτικό, προσπαθώντας να μειώσει την εμπειρία μου και την προϋπηρεσία μου. Γράφει:
"[...] έχει εργαστεί κυρίως ως τεχνικός υποστηρικτής στη διαφημιστική αγορά και ειδικότερα σε εταιρείες μεσαίου μεγέθους γύρω από τον χώρο της υγείας, της διαδραστικής επικοινωνίας και του μάρκετινγκ. Μοναδική εξαίρεση στη μέχρι τώρα καριέρα του υπήρξε η μόλις για έναν χρόνο απασχόληση του στη γνωστή εταιρεία της διαφήμισης «OgilvyOne Athens».

Η αλήθεια είναι ότι:
α) Ξεκίνησα όντως να εργάζομαι ως προγραμματιστής σε διάφορες μικρότερες εταιρείες, το 1995. (Αν ο κ. Μαρκόπουλος, έκανε πραγματικό ρεπορτάζ, θα μπορούσε να βρει άλλες δουλειές που έκανα νωρίτερα ως φοιτητής, όπως εργάτης σε αποθήκη εισαγωγής ηλεκτρικών ή παραμάγειρας, για τις οποίες να γράψει κάτι πιο ζουμερό). Την περίοδο 1999-2000 απασχολήθηκα στην e-Go Travel ΕΠΕ που παρείχε πρωτοποριακές τουριστικές υπηρεσίες μέσω Internet και στην οποία ήμουν συνιδρυτής.
β) την περίοδο 2001-2004 εργάστηκα στην εταιρεία yellonetroad ΑΕ ως Chief Developer.
γ) με την εξαγορά της yellownetroad από τον όμιλο Bold-Ogilvy, τον Ιανουάριο του 2005, δημιουργήθηκε η OgilvyOne Worldwide Athens. (Η OgilvyOne Worldwide έχει 150 γραφεία σε 30 χώρες.)
δ) συνέχισα να εργάζομαι στην νέα εταιρεία επί δύο χρόνια, μέχρι το τέλος του 2006, ως Τεχνικός Διευθυντής και Σύμβουλος σε θέματα Νέων Μέσων.

Στο διάστημα που εργάστηκα στις yellownetroad και OgilvyOne Worldwide Athens, ανάμεσα στους πελάτες τους θα συναντήσει θα συναντήσει κανείς εταιρείες όπως: Αθηναϊκή Ζυθοποιεία, Lufthansa, Siemens mobile, Toyota, Odeon, Γερμανός, Πλαίσιο, Τράπεζα Πειραιώς, SATO, Coca Cola, Allianz, Mattel κ.α.

Προφανώς, κ. Δ. Μαρκόπουλος, αγνοεί τόσο ότι ο ΟΠΑΠ είναι από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους στην Ελλάδα, όσο την συγκεκριμένη αγορά, αλλά και τον ρόλο που παίζουν οι on-line υπηρεσίες στον χώρο που δραστηριοποιείται ο ΟΠΑΠ.

3. Ο κ. Μαρκόπουλος μου αποδίδει μία δική του προσωπική του κρίση δεν με τιμά, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα: γράφει ότι "αναφέρομαι με καμάρι" στην επιλογή μου να εγκαταλείψω τις σπουδές μου στο Μαθηματικό Αθηνών.

Η πραγματικότητα είναι ότι όπως πολλοί φοιτητές εργαζόμουν κατά την διάρκεια των σπουδών μου. Κάποια στιγμή χρειάστηκε να αποφασίσω που θα αφιερώσω περισσότερο χρόνο και επέλεξα την εργασία μου παραμελώντας τις σπουδές μου. Ήταν μία επιλογή που σε άλλους τομείς με ωφέλησε και σε άλλους όχι. Φροντίζω να την αναφέρω πάντα στο βιογραφικό μου, για να μην υπάρχει περίπτωση παρανόησης, αλλά προφανώς δεν το κάνω "με καμάρι". Η διαφάνεια έγκειται στο να αποκαλύπτει κάποιος και αυτά που δεν τον ωφελούν, όχι μόνο αυτά που τον ωφελούν.

Τέτοια άρθρα νομίζω ότι λειτουργούν εις βάρος της ίδιας της εφημερίδας μειώνοντας την αξιοπιστία της και εις βάρος της αξιοπιστίας της δημοσιογραφίας γενικά.

Πραγματικά, είμαι περίεργος να δω το βιογραφικό του κ. Δ. Μαρκόπουλου! Ποιους από τους τομείς της επιχειρηματικότητας, της επικοινωνίας ή της τεχνολογίας που αναφέρει στο άρθρο του γνωρίζει;

1 σχόλιο:

Γιάννης Βουρλάκης είπε...

Καλησπέρα,
Κατ' αρχάς, αφενός κρίνω απαράδεκτο και φαιδρό το άρθρο (τους χαρακτηρισμούς για τον αρθρογράφο θα τους κρατήσω για τον εαυτό μου!) και αφετέρου ένα μεγάλο μπράβο για τα θέματα της αμοιβής και της γενικότερης στάσης σου στο θέμα. Αλλά... διάβασα το βιογραφικό σου και έχω μία απορία: Μία ανταγωνιστική προς τον ΟΠΑΠ εταιρία (τυχαία, ας πούμε η bWin), θα σου έδινε θέση - έστω και άμισθη - στο ΔΣ της; Νομίζω ότι ούτε την θέση του τεχνικού Δ/τη δεν θα μπορούσες να διεκδικήσεις...
Anyway...καλή δύναμη και καλή επιτυχία!