2010-01-04

για τον διορισμό μου στο ΔΣ του ΟΠΑΠ

Η ανακοίνωση του νέου ΔΣ του ΟΠΑΠ στο οποίο έχω οριστεί μη εκτελεστικό μέλος, με πέτυχε σε μία όμορφη, αλλά και "δύσκολη" στιγμή: βρισκόμουν για αρκετές μέρες στο εξωτερικό στο ταξίδι του μέλιτος (που λόγω αβεβαιότητας για τον χρόνο των εκλογών δεν είχα μπορέσει να πάω το καλοκαίρι που παντρεύτηκα) και συνεπώς ήταν λίγο δύσκολο για εμένα τόσο να παρακολουθήσω, όσο και να γράψω σχετικά. [1]

Στις μέρες που μεσολάβησαν μέχρι σήμερα (που επέστρεψα) γράφτηκαν αρκετά σχετικά με τον διορισμό μου: από κακοήθη, κατευθυνόμενα και ανακριβή μέχρι ενθαρρυντικά και υποστηρικτικά. Δικαίωμα του καθενός να γράφει ό,τι θέλει, αρκεί να μην παραποιεί την αλήθεια.

Αυτό που δεν μπορώ να δεχθώ είναι ότι ο διορισμός μου είναι χαριστικός, με τον Α ή τον Β τρόπο. Είμαι 37 χρονών και έχω κάνει αρκετά πράγματα σε μία επαγγελματική πορεία σχεδόν 20 ετών. Σε καμία περίπτωση σε αυτά τα χρόνια δεν δέχτηκα να μου κάνουν χάρες και φρόντιζα πάντα οι εργασιακές σχέσεις μου να είναι ξεκάθαρες.

Είμαι επίσης περήφανος ότι σε οποιαδήποτε θέση βρέθηκα, έδειξα πάντοτε ακεραιότητα. Δεν νομίζω ότι κανένας εργοδότης, συνάδελφος ή πελάτης από όποια εταιρεία και αν πέρασα έχει να μου καταλογίσει κάτι αρνητικό ως προς την ακεραιότητα του χαρακτήρα μου.

Μεταξύ άλλων, έχω εργαστεί για αρκετά χρόνια ως προγραμματιστής, έχω αρθρογραφήσει σε τεχνικά περιοδικά (π.χ. RAM), έχω δοκιμάσει τις δυνάμεις μου στην επιχειρηματικότητα ιδρύοντας την δική μου εταιρεία, έχω εργαστεί για χρόνια σε θέσεις ευθύνης στον χώρο της διαφήμισης (στις εταιρείες yellownetroad και OgilvyOne). Γνωρίζω από διάφορα πόστα τον χώρο των επιχειρήσεων και της αγοράς. Και γνωρίζω πολύ καλά τα θέματα επικοινωνίας μέσω Internet (ίσως όσο λίγοι στην Ελλάδα), τόσο από τεχνική πλευρά όσο και από επικοινωνιακή, έχοντας πείρα σε μία πολύ διαφοροποιημένη γκάμα από brands.

Στο ΠΑΣΟΚ ξεκίνησα να εργάζομαι πριν από ακριβώς 3 χρόνια και ήταν μία επιλογή καριέρας που απλά θεώρησε ότι είναι πιο ωραίο να δουλεύεις για να πετύχουν αυτά που πιστεύεις από το να δουλεύεις για να αυξήσει ένα προϊόν το μερίδιο της αγοράς του -όχι πως δεν έχει και αυτό ενδιαφέρον. Τον τελευταίο 1.5 χρόνο ήμουν μέλος του Τομέα Επικοινωνίας ο οποίος έκανε εξαιρετική (και πρωτοποριακή σε πολλά θέματα) δουλειά, αποδεικνύοντας ότι όσοι συμμετείχαμε έχουμε και γνώσεις και ικανότητες.

Ο ΟΠΑΠ είναι μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις και ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού Δημοσίου. Ο ρόλος του ΔΣ του πρέπει να είναι η αύξηση της αξίας του και η ενίσχυση της κερδοφορίας του προς όφελος των μετόχων του (ο μεγαλύτερος από τους οποίους είναι το Ελληνικό Δημόσιο). Αυτοί είναι οι οικονομικοί στόχοι που πρέπει να υπηρετεί το ΔΣ κάθε εταιρείας.

Παράλληλα, ο ΟΠΑΠ μέσα από την στενή σύνδεσή του με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό και την διεθνή του παρουσία αποτελεί σημαντικό φορέα διαμόρφωσης της εικόνας της Ελλάδας, ενώ το μέγεθός του είναι τέτοιο που οι επιλογές του διαμορφώνουν πολλές φορές ολόκληρες αγορές ή τομείς της εγχώριας επιχειρηματικότητας. Η συνετή εταιρική διακυβέρνηση ώστε η παρουσία του και η συμπεριφορά του να ευνοεί την αγορά στο σύνολό της, να διαμορφώνει την καλύτερη δυνατή εικόνα της χώρας μας και να αναδεικνύει και να ενισχύει τον ρόλο του αθλητισμού και του πολιτισμού, πρέπει να είναι ο δεύτερος -ο πολιτικός- στόχος μίας διοίκησης που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο.

Πιστεύω ότι έχω και τις γνώσεις και την εμπειρία και την ικανότητα να βοηθήσω και στις δύο κατευθύνσεις, στο μέτρο που μου αντιστοιχεί ως μέλος, το ΔΣ του ΟΠΑΠ. Και θα το κάνω, έχοντας το θάρρος της γνώμης μου, με διαφάνεια και υπευθυνότητα, όπως έχω κάνει πάντοτε ως τώρα. Αν χρωστάω κάπου κάτι, είναι να αποδείξω με πράξεις στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού που με εμπιστεύτηκε ότι εκτίμησε σωστά τις ικανότητές μου.[2]

Κλείνοντας, δεν μπορώ να παραβλέψω ότι κάποιες από τις κριτικές προέρχονται από όλους αυτούς που είχαν μάθει να "τρώνε" από τον ΟΠΑΠ με διάφορους τρόπους -όπως η αδιαφανής κατανομή διαφημιστικών κονδυλίων- και θέλουν από την πρώτη στιγμή να βάλουν τα μέλη ενός νέου ΔΣ σε θέση άμυνας, ελπίζοντας να διαιωνίσουν την κατάσταση αυτή. Μπορώ να τους διαβεβαιώσω, ότι τουλάχιστον σε ότι με αφορά, παρόμοιες τακτικές δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα.

--
[1] Χρησιμοποίησα όμως το twitter, για να γράψω σχετικά, τόσο μία μέρα πριν ανακοινωθεί η σύνθεση του ΔΣ όσο και μόλις έγινε η σχετική ανακοίνωση. Νομίζω ότι με 1300+ followers, το να ανακοινώσω κάτι στο twitter διασφαλίζει την ευρύτερη κοινοποίηση -άλλωστε, φαίνεται ότι από εκεί το έμαθαν, έστω και έμμεσα, τα περισσότερα blogs.

[2] Είναι δευτερεύον κατά την γνώμη μου, αλλά έχει σημασία: ο υπουργός Πολιτισμού, από την πρώτη μέρα, ζήτησε από τα μέλη του ΔΣ να παραιτηθούν της αμοιβής τους (με εξαίρεση αυτά που θα έχουν σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με τον ΟΠΑΠ). Γενικά, θεωρώ ότι η απαίτηση αυτή είναι λάθος: ακόμη και οι θέσεις των μη εκτελεστικών μελών του ΔΣ μία εισηγμένης εταιρείας απαιτούν χρόνο, συνεπάγονται πολύ μεγάλη ευθύνη και συχνά σημαντικά έξοδα παράστασης και τα μέλη θα έπρεπε να αμείβονται. Όμως, στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή, με την κατάσταση της οικονομίας και το μεγάλο έλλειμμα αξιοπιστίας που υπάρχει παντού, δεν μπορώ παρά να την υποστηρίξω 100%: τα μέτρα αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών πρέπει να ξεκινάνε "από το κεφάλι". Αν αυτά είναι ψιλά γράμματα για όσους ψάχνουν "σκάνδαλα", ας σημειώσουν τουλάχιστον ότι για την εργασία μου αυτή δεν θα πληρώνομαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: